Translate

domingo, 8 de febrero de 2015

Blogs i Webs, la nova era!

Sembla que comencem a veure la llum al final del túnel, no? Ara sí que podem dir que el MFPR de Professorat s’acaba, almenys pel que fa a les classes presencials, ara ve la fase que tots esperàvem des d’un inici del màster, el Pràcticum, on esperem ansiosament poder “enfrontar-nos” cara a cara amb la realitat, a començar a interactuar amb adolescents, professorat, etc... ara arriba la fase on hem d’aplicar el que hem après.

Com ja vàrem comentar en una entrada anterior, actualment les eines TIC tenen un paper fonamental en l’educació i dient això, en aquesta entrada, vull posar a la disposició de tots, un recull de blogs i pàgines webs que formen part del meu PLE, més concretament a la part en la qual accedeixo a la informació que de ben segur anirà creixent dia rere dia.

Anar realitzant aquest blog, ha fet que vagi seguint diferents pàgines webs i blogs tant de professors, companys, experts amb educació, sobre les TIC, etc...

Pel que fa als blogs, la veritat és que abans de començar aquest màster, mai m’havia donat per mirar-los, ja que pensava que era una eina d’oci, però sens dubte no anava pel bon camí, i ara sens dubte és una de les fonts de informació que més utilitzo tant per accedir, com per crear o compartir informació, com vam veure en l’entrada del PLE. He triat blogs d’una gran varietat, n’haguera pogut triar més... però bàsicament n’he afegit de la meva branca, l’educació física, on segueixo un parell d’exprofessors meus de la universitat. Quan els vaig començar a seguir em va sorprendre per què tractaven molts de temes que hem desenvolupat durant el MFPR, i que m’ha servit per seguir documentant-me, com per exemple fa en Carles González. També n’he afegit alguns on fan propostes d’activitats E.F a l’aula, en el que ofereixen molts de recursos educatius i blogs generals sobre la E.F. A més n’he posat alguns molt relacionats amb el que hem tractat aquest curs, blogs que parlen sobre l’educació on els creadors fan nombroses reflexions i aportacions, blogs relacionats amb les TIC i per suposat, els dos grans protagonistes de la primera part del màster, Antoni Zabala i Jordi Adell, que sens dubte, han fet canviar la meva visió del primer dia quan vaig entrar per la porta i afortunadament m’han ensenyat a veure l’educació des d’un altre punt de vista.

I pel que fa a les webs, també he seguit el mateix rigor que amb els blogs. Però sí que és veritat, que les pàgines web que he posat, ja les seguia de feia temps, sobretot les relacionades amb la meva àrea. Unes quantes tenen relació amb recursos educatius d’E.F i d’altres relacionades sobre pedagogia i el món de l’educació. Unes altres pertanyen a exprofessors meus, que ja explicat anteriorment i d’altres a educadors com na Linda Castañeda, i na Núria Alart, que em va resultar molt interessant les seves aportacions sobre les intel•ligències múltiples i les webquest, a la seva pagina hi ha infinitat de recursos que de segur que els faré servir. També vaig trobar interessant afegir les pàgines del WEIB per què és una pàgina imprescindible per al docent de les Balears on podem trobar tota la informació corresponent als currículums, etc... i la del CEP on espero no trigar massa a poder fer-ne ús per a la meva formació.

En definitiva, tot el recull que he posat, penso, que seran recursos que de ben segur aniré consultant, de segur que la llista no es quedarà aquí, per què el meu PLE aniré creixent i creixent a mesura que passa el temps, però això em fa pensar també amb les reflexions que hem anat fent en entrades anteriors, en el que dèiem que el rol del professor ha canviat. Un professor del s.XXI mai ha de quedar-se amb el que ja sap, per què mai en sabrà prou, ha de seguir formant-se i avui en dia, amb el desenvolupament de les TIC això està a l’abast amb un sol “clic”, a més de tenir numbroses fonts obertes... i amb tot això, encara hi ha que pensa que en un llibre de text trobarem el que hi ha a la xarxa? Potser es hora d’agafar-los i...

Aquí os deixo un vídeo on ens expliquen els beneficis del blogs en l'educació.

No hay comentarios:

Publicar un comentario